06.05.2011

Analyse av samtale

Haroun: ja
Erlend: ja har vi ti minutter igjen
Karl-Henrik: i teltet til kristen russen.
Karl-Henrik: de har et egent telt hvor de gir bort saft og boller og sånt… BOLLAR BOLLAR
Erlend: jeg forstår ikke hvordan jeg skal greie og skrive denne samtalen her.
Karl-Henrik: vi må ha en sånn grand finale
Karl: en grand finale
Karl-Henrik: hva skal vi snakke om da?
Haroun: snakk høyere mobilen min hører ikke hva dere sier
Erlend: dette blir veldig falskt egentlig, tenk dere at dette skal ut på…
Karl-Henrik: dette er den mest genuine samtalen vi noen gang har hatt
Haroun: det som er at når det er noen som sier OK nå skal vi ta opptak av dere sin samtale, OK hva skal vi si nå men så blir det uansett en samtale, siden nå prater du om at det er en samtale når vi snakker en samtale.
Erlend: når jeg legger ut denne samtalen er kommer det til å bli den mest randome samtalen
Karl: det blir jo ikke det, det blir en vanlig diskusjon…
Haroun: se nå driver vi allerede og diskuterer opptaket
5 personer som er klassekamerater, men som ikke nødvendigvis er bestevenner. De snakker om oppgaven i seg selv, som også bekrefter at de er klassekamerater. Det er en fin fordeling men, Karl-Henrik styrer samtalen, fordi han innleder nye temaer. Det blir for det meste snakket om samtalen som blir tatt opp, og ut i fra det utspiller det seg en diskusjon. Tidligere i samtalen er tema om elevrådsarbeid, men jeg forflytter meg til en ny gruppe elever.
Det er litt vanskelig å se hvem som styrer siden det blir gitt replikker innimellom fra alle deltakerne. Det er en som innleder nye samtaler og fører diskusjonen videre og det er Karl-Henrik.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar