19.11.2010

Kåseri første utkast

"Kunden har alltid rett"

Dette fikk jeg høre første dag på min nye jopp på Antonsport . Gjekke ned på selvtilliten og la kunden din ha rett og legge sine egne tanker så langt bort som mulig.
Det er ikke det jeg forbinner med service. Ja man skal ha respekt for sine kunder men også være saklig.

Tenk deg:
Du står og ser på noen klær i en butikk. Det kommer da nesten med en gang en ekspeditør bort for å hjelpe.
Da merker man fort at han ikke er helt konfortabel og starter med spørsmål. Det blir en litt klein stemning, for du skjønner at han forteller deg mer hva han tror du vil høre, enn hans egentlige mening.
Kanskje du faktisk er ute etter å få deg en ny stil, men svarer selvfølgelig det du faktisk liker fordi du ikke tenker på at du skal prøve noe nytt.



Dette syntes jeg bare er tøv!
Du bør nok stille spørsmål, men fortsatt ha din egen mening i margen. Være ydmyk og full av respekt og så komme med et forslag fra dine egne meninger istedenfor å bare late som at du "elsker" den buksen som kunden kanskje er litt usikker på om hvilken en skal kjøpe eller ikke.

1 kommentar:

  1. David! Dette er et debattinnlegg og ikke et kåseri! Hvorfor? Her må du sjekke sjangerkunnskapene dine :)

    SvarSlett